Sistemul POS: online sau offline?

În timp ce tehnologia avansează rapid, afacerile HoReCa trebuie să țină pasul cu ea pentru a se situa în fața competitorilor. Un sistem POS bun este un instrument cheie pentru comercianți pentru a crește vânzările, a păstra o imagine de ansamblu asupra stocurilor și pentru a oferi clienților servicii de înaltă calitate. 

În ultimii ani, se observă o migrare spre sistemele bazate pe cloud, care au devenit o alternativă viabilă în special pentru afacerile mici și mijlocii. Trecerea la un sistem POS bazat pe cloud poate aduce economii de costuri, precum și o creștere a productivității și a vizibilității pentru întreprinderile mici și mijlocii. Software-ul POS online permite conectarea simplă și rapidă, de pe orice computer din interiorul companiei sau din afara ei. Fiecare computer folosit poate apoi să acceseze același tablou de bord, permițând accesul instant la stocul disponibil în alte magazine sau locații sau să monitorizeze cifrele de vânzări în diverse momente din alte locații. Deoarece sistemul este online, acest lucru înseamnă accesul 24/7 la datele companiei, indiferent de unde sunt accesate.

Avantajele folosirii unui sistem POS online sunt următoarele:

  • Flexibilitatea

Un sistem POS online poate fi accesat de pe orice dispozitiv. De pe telefon sau tabletă, de la serviciu sau de acasă, datele companiei pot fi la un click distanță datorită acestui software.

  • Manipularea ușoară a dispozitivelor

Pe lângă administrarea afacerii de oriunde, un sistem POS bazat pe cloud permite, de asemenea, o mobilitate ușoară la punctul de lucru. Întrucât sistemul poate fi folosit și de pe un dispozitiv portabil, permite vânzătorilor să se deplaseze cu echipamentul. Această caracteristică este extrem de utilizată în restaurante, deoarece permite chelnerilor să trimită automat comenzi la sistemul din bucătărie.

  • Preluarea datelor în timp-real

De îndată ce un produs este vândut, sistemul POS salvează instant informația. Rapoartele de vânzare, stocurile și informațiile despre clienți sunt întotdeauna actualizate online.

  • Costuri minime

De cele mai multe ori un sistem POS bazat pe cloud poate fi instalat pe dispozitivul existent, ceea ce anulează achiziționarea unor sisteme adiționale costisitoare.

  • Îmbunătățirea experienței clienților

Posibilitatea de a ține evidența a ceea ce cumpără fiecare client în parte poate fi o modalitate excelentă de a îmbunătăți nivelul de servicii pentru clienți. Nu numai că personalul va putea verifica istoricul achizițiilor anterioare, dar, de asemenea, va putea utiliza aceste informații pentru a sugera sau recomanda produse similare de care aceștia pot beneficia. Astfel, posibilitatea de a identifica oportunități de vânzare adiționale poate duce la creșterea vânzărilor.

Avantajele sistemelor POS online sunt numeroase, dar există și o latură negativă a folosirii acestora:

  • Pot deveni problematice cu o conexiune slabă la internet – acest tip de configurare necesită conectarea constantă a dispozitivelor la internet. Dacă conexiunea este instabilă sau slabă, se riscă întreruperea serviciului.

Sistemele POS Vectron contracarează acest aspect negativ, deoarece pot funcționa atât online, cât și offline. În afacerile HoReCa, sunt mai multe aspecte care sunt prioritare pentru o bună experiență a clienților, iar managerii nu-și permit folosirea unor sisteme care pot experimenta perioade de nefuncționare. Folosirea unui software precum cel găsit pe toate dispozitivele POS Vectron este soluția salvatoare pentru afaceri. Astfel, se poate utiliza o tehnologie care include toate avantajele folosirii sistemelor bazate pe cloud, dar poate funcționa și offline – dacă este cazul. Tranziția din modul online în modul offline, în momentul întreruperii conexiunii la internet, se realizează automat, fără intervenția operatorului.

Folosind o tehnologie care are toate beneficiile menționate mai sus și nu este dependentă de conexiunea la internet, rapiditatea serviciilor oferite este una asigurată și experiența clienților poate fi vizibil îmbunătățită.