Sistemele Vectron aplică automat noua cotă de TVA

 

 

Începând cu 1 noiembrie, Ministerul Finanțelor Publice schimbă aplicarea cotei de TVA în industria HoReCa de la 9% la 5%. Această măsură a fost adoptată cu scopul de a spori turismul și consumul intern, oferind aceleași servicii la prețuri mai mici.

Această modificare legislativă oferă un beneficiu major industriei ospitaliere, dar creează în același timp si diferențieri. Potrivit WallStreet România:

“Doar agenții care demonstrează că prestează o gamă mai largă de servicii, nu doar furnizează mâncare și băutură, vor putea să aplice cota redusă de TVA de 5%. Un exemplu în acest sens îl constituie unitățile de alimentație care livrează mâncare la domiciliu, dar nu pun la dispoziție un spațiu pentru consum și nu oferă servicii conexe (de exemplu, servire la masă). Așadar, o pizza comandată și livrată la domiciliu va fi subiect de 9% spre deosebire de o pizza pe care o savurăm la restaurant. De ce? Pentru că, în primul caz, vorbim de o livrare de alimente care beneficiază de 9% TVA. în timp ce pentru serviciile de restaurant se va aplica 5% TVA.”

Cum aplicăm noua cotă de TVA diferențiată?

Restaurantele care livrează mâncare la domiciliu vor trebui să aplice, începând cu această dată, două tipuri de TVA: 5% în cazul serviciilor de la locație și 9% în cazul livrării.

Sistemele Vectron dispun de o funcție specială care ușurează și eficientizează munca operatorilor în cazul aplicării acestei cote diferențiate de TVA. Prin simpla selectare a funcției “To Go”, atunci când preparatele sunt trimise către livrare, este schimbat automat TVA-ul din 5% (cât s-ar fi adăugat dacă ar fi fost trimis către clienții prezenți în local)- în 9%.

 

În majoritatea cazurilor, aceste proceduri vor fi implementate prin dublarea produselor, dar tehnologia avansată a aparatelor POS Vectron permite integrarea acestei caracteristici, eficientizând întregul demers al serviciilor.